Community 24 mei Pride March Rotterdam | Vrijwilligers gezocht Voor de begeleiding van de Pride March in Rotterdam op 2 juni aanstaande worden nog vrijwilligers gezocht. To read this post in English: see.. Lees meer
Community Nieuws 21 mei Primeur van een hoofdredacteur Op zaterdag 20 mei nam Rick van der Made afscheid als hoofdredacteur van Gaykrant, het grootste LHBTI+ medium van de Benelux. Met dit afscheid.. Lees meer
Community 20 mei Draag je steentje bij aan de regenbooggemeenschap! Draag je steentje bij aan de regenbooggemeenschap! Die oproep doet COC NEDERLAND met een campagne en een nieuwe website. Ambassadeurs als actrice.. Lees meer
Community Regionaal 19 mei Pride Saturday nu ook in Veenendaal Bibliotheek Veenendaal viert dat iedereen zichzelf mag zijn. De Bibliotheek staat open voor alle mensen, ongeacht hun levensovertuiging,.. Lees meer
Community Nieuws 17 mei LHBTI+ organisaties en taxisector roepen op discriminatie te melden Een coalitie van LHBTI+ organisaties en de taxisector roept passagiers op om discriminatie altijd te melden. Op 17 mei, de Internationale Dag Tegen.. Lees meer
Community 14 mei Zon in de nacht | Schaamte en onvermogen om met elkaar te praten Wat als je hele leven een toneelstuk is? Bijna tien jaar na de dood van haar opa komt Anne Vaandrager erachter dat hij een homoman was in een.. Lees meer
Community Cultuur Theater 11 mei IDAHOTIQZ | Queer festival IDAHOTIQZ is een jaarlijks festival rond IDAHoBiT. Allerlei subculturen van de regenboog- en queercommunity komen dan samen in theater CC Amstel... Lees meer
Community Events 7 mei Alkmaar Pride | Pride Unite! Pride Unite! Dat is het thema van de Alkmaar Pride 2023. Want trots verbindt! Dat draagt Pride Alkmaar tenminste uit met een hele week vol met.. Lees meer
Community Kunst 6 mei Eep Portretteert | Flo de Goede In de serie ‘Eep portretteert’ portretteert fotograaf Eep Seeber voor de Gaykrant LHBTI’ers in hun vertrouwde omgeving vanuit de vraag: waar, met.. Lees meer
Community Nieuws 30 april Omroep Zwart | Hoe homofoob is Nederland Nederland, het land waarin iedereen open-minded is. Waar iedereen zich vrij voelt en zichzelf mag en kan zijn. Een plek, ons thuis, waar wij ons.. Lees meer
Community Opinie 27 april Wesley van der Heijden | Unity for the community Om eerlijk te zijn had ik deze column liever niet geschreven. Want het is veel leuker om over unicorns en rainbows te schrijven. Maar met de.. Lees meer
Columns Community Opinie 26 april Kaneesha | Angst voor kleur Regenboogvlaggen, regenboogparaplu, regenboogschoenen, zoveel regenbogen overal. “Het wordt je door de strot geduwd!”, zegt de een. “Nu kan ik.. Lees meer
Achtergrond Community Nieuws 21 april Eindhoven | Massale opkomst bij plaatsing nieuwe vlag Wanneer Benjamin Ector, de voorzitter van COC Eindhoven (“‘en regio’, niet vergeten!”) eindelijk een momentje heeft gevonden om Gaykrant op.. Lees meer
Community 17 april Groningen viert in augustus voor de tweede keer Pride! Op 18 en 19 augustus viert Groningen de diversiteit tijdens de tweede Pride. In 2022 was de eerste editie van Pride Groningen. Met bijna 8000.. Lees meer
Community 15 april Lieve Bettine Lieve Bettine Ik hoop dat tussen de vele brieven die u ontvangt mijn brief ook een beetje aandacht van u krijgt. Ik ben een dame op leeftijd (laten.. Lees meer
Community Nieuws 14 april COC Nederland | ‘Hang zaterdag de regenboogvlag uit!’ Hang zaterdag de regenboogvlag uit en steun de LHBTI+ gemeenschap. Die oproep doen COC Eindhoven en regio, de twintig regionale COC-verenigingen en.. Lees meer
Boeken Community Literatuur Nieuws Theater 14 april Extremisten roepen op tot demonstratie tegen drag-voorleesmiddag Het Rotterdamse theater LantarenVenster heeft tientallen dreigtelefoontjes gehad, nadat in rechtsextremistische kringen bekend werd dat er.. Lees meer
Community Showbusiness 12 april Gustaph | La Belgique douze points De Belgische inzending voor het Eurovisie Songfestival 2023 heet Gustaph die met Because of You zoveel mogelijk ‘douze points’ bij elkaar probeert.. Lees meer
Community 11 april Boys in Heels | Vrij om jezelf te zijn Maandag 17 april is er in Theater Castellum een bijzondere opening/presentatie van mijn fotoserie Boys in Heels – Vrij om jezelf te.. Lees meer
Community Gedicht 9 april Gedicht in Beeld | Beker In de rubriek ‘Gedicht in Beeld‘ brengt Gaykrant dichters en fotografen samen. De dichter levert de woorden, de fotograaf zet die woorden om in.. Lees meer
Community 8 april Roze Zaterdag Goes | Zeeuwen aan het woord: Niiaddo Zaterdag 17 juni 2023 is het zo ver: dan viert Goes Roze Zaterdag. Goes is de eerste gemeente in Zeeland die dit belangrijke regenboogevenement.. Lees meer
Community 7 april Documentaire | LHBTI-gemeenschap uit Almere aan het woord: ‘ALLY ONDER DE REGENBOOG’ Morgen, zaterdag 8 april, zendt Omroep Flevoland tv-première ‘Ally onder de Regenboog’ uit. In de documentaire staat centraal hoe jongeren en.. Lees meer
Community 6 april Annette | Even over erven Afgelopen maand was ik te gast bij de regenboogsalon van SWOA in Arnhem. Ik ging met mensen in gesprek over het regelen van je nalatenschap. We.. Lees meer
Community 2 april Leeuwarden gaststad voor COC Songfestival 2023 De Friese hoofdstad Leeuwarden is de gaststad voor het COC Songfestival 2023. De 27ste editie van de befaamde regenboog liedjeswedstrijd zal op.. Lees meer